reklama

ako Yin zahodil yang

Vzhľadom k môjmu čítaciemu ošiaľu som dospela do fázy, že druh literatúry, ktorému som podľahla (je mi to doslova trápne písať, ale podľahla som čisto romantickej literatúre) som vyčerpala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Lepšie povedané, vyčerpala som to, čo ma oslovilo :-) Keď sa poličky v našej knižnici už začali prehýbať pod váhou kníh, presedlala som na e-knihy. Najprv som sa takémuto druhu čítania bránila zubami nechtami, ale keď som zistila, že cenovo vyjdú zhruba o polovicu lacnejšie /dôležitý argument/ a nezaberú veľa miesta a máte ich vždy k dispozícii /hlavný argument/, zradila som šuchotanie stránok a typickú vôňu kníh za čítanie kedykoľvek a kdekoľvek. 

 Ja viem, že podľa mnohých z vás sú romantické príbehy klišé, ale verte mi, na odreagovanie je to celkom dobré, kým chlapi drvia x-box , prípadne počítačové hry, aj my ženy máme nárok na nejaké jednoduchšie odreagovanie sa. Ok, viem, že odreagovať sa dá rôznymi spôsobmi a niektoré sú určite príjemnejšie a menej časovo náročné ako čítanie kníh a hranie hier, ale ako sa hovorí koľko ľudí, toľko chutí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri čítaní romantickej literatúry som dospela k viacerým poznatkom:

Takže po a) hlavný hrdina musí byť sexy samec, b) hlavná hrdinka je krásna žena, ktorá si však svoju krásu neuvedomuje a ktorá by mala mať nejaké tajomstvo c) hlavný hrdina uháňa hlavnú hrdinku tak dlho, kým ju neuženie, d) samozrejme počas príbehu ešte musí dôjsť k nejakej zápletke, ktorá súvisí s tajomstvom hlavnej hrdinky a hlavní hrdinovia sa kvôli tomu rozídu, e)nakoniec to väčšinou dopadne dobre a naši hlavní hrdinovia žijú šťastne až kým neumreli.

 No a tu sa dostávame k pointe môjho blogu. Ešte ani jedna kniha nepokračuje s dielom...o 20 rokov neskôr....Zaujímalo by ma, ako asi pokračujú hrdinovia týchto príbehov po 20-tich rokoch. Po počiatočnom ošiali, ktorý sprevádza každý vzťah sa naši hrdinovia zosobášia. Kúpia si dom, majú deti, najlepšie dve /to je nejaký slovenský štandard/. Chodia do práce, hlavný hrdina je úspešný biznismen, ktorý väčšinu svojho času venuje práci a hlavná hrdinka obetuje svoju kariéru kvôli rodine, aby zabezpečila teplo rodinného krbu. Stará sa o domácnosť, deti, perie, žehlí, varí, pečie, vysadí kvetiny v záhrade, rieši všetky opravy okolo domu, údržbu záhrady, vyberá exotické dovolenky /tie samozrejme platí hlavný hrdina/ a čo je najdôležitejšie, je bútľavou vŕbou svojmu manželovi- hlavnému hrdinovi. Pri všetkých tých starostiach si naši hlavní hrdinovia ani neuvedomia, že už im nebúši srdce pri každom telefonáte a ani spoločne prežité intímne chvíle im už nespôsobujú červenie v tvári a jediné, čo ich spája sú deti. Jedného dňa /hlavná hrdinka nič netuší, jej šiesty zmysel ju úplne zradil/ z hlavného hrdinu vyjde informácia, že sa zaľúbil. Do niekoho iného. Nehľadal. Netúžil. Našiel. Stalo sa. Hlavnej hrdinke sa rozpadne svet. Zrúti sa jej všetko, čo si naplánovali, všetko, čo chcela s hlavným hrdinom prežiť. Veď si predsa prísahali "kým nás smrť nerozdelí". A nakoniec ich rozdelí 25 ročná zlatokopka, ktorá hľadala. Túžila. Našla. Otehotnela. Stalo sa. End of story.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Presne toto sa stalo jednej mojej klientke. Prežila so svojim hlavným hrdinom 27 rokov. Bol jej prvý, Bol jej jediný. Jej hlavný hrdina má so svojou "zlatokopkou" dokonca aj dieťa. Sú šťastná rodina. Svoju prvú rodinu opustil a napriek tomu, že svoje deti ľúbi, nechápe, prečo sa mu otočili chrbtom. Platí im štedré výživné a napriek tomu sa deti k nemu nechovajú s rešpektom a odmietajú ho navštevovať.

Niektorí chlapi sú strašne nechápaví. Myslia si, že je to ako s nákupom nového auta, kúpia si nový model a tú starú škodovku, ku ktorej ešte majú citový vzťah, nakoľko to bolo prvé auto, ktoré kúpili z mladomanželskej pôžičky, je im ľúto vyhodiť. Je odparkované u rodičov, po ruke, ak by náhodou ten nový model potreboval servisnú prehliadku, vždy tú škodovečku môžu z garáže vytiahnuť. Áno, sú ženy, ktoré aj keď ich manžel opustí kvôli mladšej a krajšej, stále dúfajú a veria, že sa tento "uvedomí" a že sa k nim vráti. Predsa nemôže len tak zahodiť 27 rokov spoločného života. Bohužiaľ môže. Moja klientka mi povedala, že ak by ju jej hlavný hrdina poprosil o odpustenie, odpustila by mu. Ona nedokáže zahodiť za hlavu tých 27 rokov. On dokázal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Všetkým vám, ktorí ste si prešli rozchodom-rozvodom, držím palce, aby ste si zlomené srdce dali dokopy, zlepili ho patexom a obalili ho do tej pukacej fólie, aby sa nabudúce len tak ľahko nerozbilo :-) Filozofia Yin a yang hovorí, že jedno nemôže existovať bez druhého, tak ako deň nemôže existovať bez noci. Predsa každý z nás má nárok na lásku, byť milovaný a aj keď teraz nechápete prečo, časom pochopíte, že všetko, čo sa stalo dnes, bude mať svoj zmysel zajtra... 

Andrea Legényová

Andrea Legényová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som mladá žena, ktorá sa častokrát cíti stratená a osamotená, aj keď sa okolo mňa točí veľa ľudí a preto si sem tam potrebujem vyliať srdce :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu